Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Waó! Az Apple most jó irányba ( is ) indult

2019. március 27. - GABOR2

Rég volt már, hogy azt tudtam írni, hogy egy nagy tech cég nagy dolgokat illetően valamit jól csinál. Az Apple-lel most ez a helyet úgy tűnik.

"Turbófokozatra kapcsolt az Apple átalakulása"

Pedig a bevezető valami szörnyűséget sejtet:

"Tegnap, magyar idő szerint az esti órákban az Apple cupertinói főhadiszállásán bejelentettek egy sor új, elsősorban tartalomipari szolgáltatást, melyek előrevetítik, hogy a cég a következő években hogyan kívánja átalakítani bevételstrukturáját."

"Ha eddig nem lett volna egyértelmű, az Apple tegnapi bejelentéscunamija után a Napnál is világosabb, hogy Amerika legértékesebb technológiai cége a jövőben nem csak az iPhone-ok és Mac-ek gyártásából és forgalmazásából kíván - nem kevés - pénzt termelni. A vállalat új termékeivel tovább nyit a szolgáltatóipar, azon belül is a elsősorban a legbusásabb haszonnal kecsegtető szórakoztatóipar irányába. A cég megoldásai ezúttal távolról sem tekinthetők forradalminak, de az Apple által kínált platformok egyszerűsége, a rendelkezésre álló szinte kimeríthetetlen büdzsé illetve a rendkívül erős márkaháttér hamar sikerre vihetik a szolgáltatás-üzletágat."

Nagy átalakulás van a techcégeknél. Nagyon röviden ennek az a lényege, hogy többé nem akarnak és tudnak elég rendszeresen úgy eladni új termékeket, hogy annak igazi, elegendő haszna legyen a felhasználó számára. Ezért "szolgáltatók" lesznek, ami azt jelenti, hogy azt szeretnék, hogy ugyanazért fizess örökké, rendszeres időnként. Régebben egyszer megvetted és használhattad amíg akartad, mert úgyis érdemes volt magadtól megvenni az újat.

A Microsoft a jó példa arra, hogy ezt a kihívást hogyan lehet rosszul kezelni:

Kamu innováció, ami azt jelenti, hogy pl. igazából csak átrendezik a menüket, nagy hasznos újítás a felhasználónak nincs; erőszakosan vesznek rá a váltásra, felhőjét használd és fizess érte rendszeresen; reklámokat nyomatok az operációs rendszerben, eladom a felhasználóim adatait amit telemetriával begyűjtik...

Most az Apple szerintem jó döntést hozott mert ők nem azt csinálják az új irányvonal szerint, hogy erőszakkal mégis rávesznek, hogy váltsál, vagy hogy reklámokkal, meg rendszeres fizetéssel zaklatnak, hanem azt csinálják, hogy látják, hogy itt beszűkültek az igazi mesés lehetőségek, szenvedés lenne ezt tovább mesterségesen erőltetni, tehát mit kell csinálni a megtermelt pénzheggyel akkor? Mit csináljon a cég? Hát ha itt nincs már jó lehetőség akkor... lépjen új területekre. Nokia se mindig mobillal foglalkozott ám.

"Hogy az Apple mennyire komolyan gondolja a jelenlétét a temérdek pénzt felemésztő szórakoztatóiparban, azt jól jelzi a saját előfizetéses tévés streamingszolgáltatás, az Apple TV+ tervezett felhozatala, illetve a mögötte álló nevek. A tegnapi eseményen olyan filmipari ikonok, nagyágyúk léptek a színpadra, mint Steven Spielberg, J.J. Abrams, Reese Witherspoon, Oprah Winfrey vagy éppen Octavia Spencer - az estén felvonultatott alkotógárda készíti majd azokat a sorozatokat és egyéb eredeti tartalmakat, melyek az idén év végén világszerte több mint 100 országban induló  Apple TV+ kínálatának gerincét adják majd."

Nekem ez, a csináljon akkor az Apple valami teljesen mást is megoldás nagyon tetszik... szerintem igazából csak ilyen kiút van a nagy techcégeknek ebből a helyzetből. És az Apple most úgy tűnik ezt felismerte. Bár lehet, hogy majd kudarcos lesz a kísérlete és akkor visszatér a sok jóval nem kecsektető útra, de remélem sikerrel jár és jó példa lesz arra, hogy egy techcég miután a saját területén már nem tud előrejutni a társadalomnak hasznosan, inkább máshol keres pénzt és immár nem csak tech cég lesz.

"Az Apple TV+ indulására, vagy röviddel azt követően összesen 13 eredeti tévésorozatból (és nyilvánvalóan további, vásárolt tartalmakból) áll majd a kínálat. A cég egyes pletykák szerint nagyjából egymilliárd dollárt szánt a kezdeti katalógus legyártására, ami egyébként még mindig aprópénznek számít a piacot uraló Netflix büdzséjéhez képest, mely csak tavaly 12,5 milliárd dollárt költött eredeti tartalmak gyártására, ez az összeg a várakozások szerint idén ráadásul elérheti majd a 15 milliárd dollárt. A Netflix ugyanakkor hét év előnnyel indul a versenyben, a cég ekkor gyártotta le első saját sorozatát, de csak idén érte el, hogy a saját gyártású tartalmak nagyobb arányban vannak jelen a platformon, mint a vásárolt filmek, sorozatok."

Valamit csak félig csinál jól.

A játékiparba is betör, de csak előfizetéses módon. A játékiparba belépés jó dolog, de ez, hogy csak előfizetéssel... remélem megváltoztatják. (Jaj de szeretnének teljesítmény nélküli biztos, állandó bevételeket ezek a techcégek.)

"Apple Arcade

Az Apple bejelentései között a játékoknak is jutott hely: a vállalat Apple Arcade néven indít szintén előfizetéses szolgáltatást, amelyen keresztül a felhasználók egy sor iOS-es címet érhetnek el, iPhone, iPad, Apple TV vagy akár Mac készülékeken. A megoldás nem az egyebek mellett a Google Stadiánál is megismert játékstreamingre épít, az előfizetéses keretében elérhető játékokat a felhasználók a szokott módon letölthetik, és ahogy az Apple hangsúlyozta, offline is változatlanul elérhetik majd."

Az utolsó mondatért jó pont.

És persze az egyérteműen rossz is itt van:

"Apple hitelkártya

Az új szolgáltatások sorát egy iker-márkás (co-branded), Apple Card hitelkártyával folytatta a cég. Az Apple ehhez a Goldman Sachs pénzintézettel és a Mastercard kártyakibocsátóval társult, vagyis a cupertinói cég továbbra sem folytat banki tevékenységet, csupán értékes márkanevét, illetve némi járulékos szolgáltatást tesz a kizárólag általa forgalmazott csomagba. Ennek megfelelően egy sztenderd hitelkártyáról van szó, amelyet természetesen az Apple Payhez szabott a cég. Ez az átlagosnál informatívabb felhasználói felületet jelent, költési elemzéssel, egyenleg információkkal, illetve a hitelkártyák esetében rendkívül fontos, jól látható fizetési határidővel."

"A virtuális kártya mellé egy sztenderd fizikai kártyát is ad az Apple, ami jól mutatja, hogy a bankkártyák őshazájának számító Amerika világviszonylatban mennyire le van maradva az érintéses fizetésre alkalmas terminálok adaptálásában. "

Talán mert jól ismerik az újítást és köszönik nem kérnek belőle? Csak mert a kutatások ezt mutatják.

Remélem az Apple jó példa lesz a többi nagy techcég számára és újra irányt mutat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr2814720051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KalmanBlog 2019.03.28. 02:50:46

Szerintem az a céljuk, hogy a játékokat és a sorozatokat Apple-exkluzívan adják ki, hogy muszáj legyen hozzá Apple terméket venni.

GABOR2 2019.03.28. 11:41:41

@KalmanBlog: Valószínű, már csak azért is mert mindenki más már korábban úgy csinálta, hogy valamennyi exkluzív tartalom van és Apple is csinál saját sorozatot.
süti beállítások módosítása